Η φλεγμονή της βαλάνου (κεφαλή) ονομάζεται βαλανίτιδα. Επειδή όμως τις περισσότερες φορές υπάρχει ταυτόχρονα και φλεγμονή της ακροποσθίας, μιλάμε για βαλανοποσθίτιδα.

ΑΙΤΙΑ

Η πιο συχνή αιτία είναι οι μύκητες. Ο κυριότερος μύκητας είναι η Candida, ο οποίος προκαλεί συχνά και κολπίτιδες στις γυναίκες. Επίσης, οι συνθήκες κακής ή ελλιπούς υγιεινής της γεννητικής περιοχής μπορεί να οδηγήσουν στη συσσώρευση εκκρίματος, το οποίο είναι υπεύθυνο για την πρόκληση φλεγμονής στην περιοχή.

Άλλα πιθανά αίτια είναι:

• Λοιμώξεις μη σεξουαλικά μεταδιδόμενες
  • Μη ρυθμισμένος σακχαρώδης διαβήτης (υψηλά επίπεδα γλυκόζης στα ούρα)
  • Λοιμώξεις σεξουαλικά μεταδιδόμενες (έρπης γεννητικών οργάνων, χλαμύδια, γονόρροια, κ.ά.)
  • Χρόνιες δερματοπάθειες (πχ ψωρίαση)

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

Η βαλανοποσθίτιδα προκαλεί ερεθισμό και κοκκινίλες στην βάλανοσε συνδυασμό με έντονη φαγούρα καθώς και πόνο στην περιοχή κυρίως κατά την σεξουαλική επαφή. Επίσης, συχνά οι ασθενείς διαμαρτύρονται για πόνο ή δυσφορία κατά την ούρηση.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η θεραπεία της Βαλανοποσθίτιδας είναι εξατομικευμένη για τον κάθε ασθενή ανάλογα με τα συμπτώματα του. Η τοπική θεραπεία, η οποία περιλαμβάνει τη χρήση τοπικών σκευασμάτων με αντιμυκητιασικές ή αντιβιοτικές ουσίες, είναι αρκετή αν η έκταση της νόσου είναι περιορισμένη. Η χορήγηση συστηματικής αγωγής με φάρμακα από το στόμα κρίνεται αναγκαία σε περιπτώσεις στις οποίες τα συμπτώματα είναι εντονότερα. Σε κάθε περίπτωση, παράλληλα με την θεραπεία πρέπει να υπάρχει πολύ καλή υγιεινή της περιοχής.